رتبه 1
رتبه 1
خاویار بلوگا در ایلام

توضیحات آگهی

قیمت خرید و فروش تولید و پخش خاویار بلوگا در ایلام

درباره ی خاویار بلوگا در استان ایلام : ماهی خاویار بلوگا نوعی فیل ماهی از  خانواده آسیپنسریده (Acipenseridae) از ماهیان اولیه بوده و گزارشات فسیل‌شناسی آن‌ها به دوران ژوراسیک و حتی مزوزوییک برمی‌گردد. ماهی بلوگا هوسو هوسو  (Huso huso) و کالوگا هوسو داریکوس (Huso dauricus) از اعضای جنس هوسو بوده و حتی گمان می‌رود که گونه‌های خواهر باشند. کالوگا، اسکوت های پشتی بزرگتری داشته و در بلوگا این اسکوت‌ها کوچک‌تر هستند.  بلوگا یکی از بزرگ‌ترین سه گونه زنده ماهیان استخوانی در دنیا می باشد. اینگونه ماهیان خاویار ، در دریای خزر زندگی می کنند و به عنوان دومین نوع خاویار پرهزینه است.خاویار بلوگا هنوز نسبتا کمیاب است و در گذشته برای خانواده های سلطنتی برجسته شناخته می شد.

ماهی خاویار بلوگا دارای بزرگترین تخم در بین تمام خاویارها است. هر گوی می‌تواند به بزرگی یک نخود باشد و از رنگ نقره‌ای کم‌رنگ یا خاکستری تا سیاه تیره و جوهری متغیر است. طعم آن شوری کره ای متعادل است. برای جلوگیری از منحرف شدن طعم لطیف خود خاویار ، بهتر است از همراهی ‌های ساده، مانند نان تست لذت ببرید.

خاویار بلوگا (Beluga Caviar) یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین نوع خاویار در جهان است. ترکیبات تشکیل دهنده خاویار شامل رطوبت (۵۱%)، پروتئین (۲۸%)، چربی (۱۶%)، خاکستر (۱.۲%) و کربوهیدرات (۱%) می‌شود. پروتئین‌های خاویار حاوی اسیدهای آمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، سیستئین و متیونین بوده و چربی موجود در خاویار حاوی ۲۵% کلسترول و ۷۵% لیستین می‌باشد. از ویتامین های موجود در خاویار می توان آ، سی، ب۱۲، ب۶ و پانتوتنیک و اسید فولیک را نام برد. به علاوه خاویار غنی از ترکیبی به نام”Ctacosand” است که نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است و در بدن به اسیدهای چرب تبدیل می‌شود. این اسیدهای چرب به دست آمده، در پوشش سلول عصبی نقش بسزایی ایفا می‌کند. به همین دلیل مصرف خاویار در سلامت سلول‌های عصبی بسیار مؤثر است.

کاربرد و ویژگی های خاویار بلوگا در ایلام

از مصرف خاویار بلوگا به عنوان یکی از محصولات لوکس در صنایع غذایی، بهداشتی و زیبایی استفاده می‌شود. در صنایع غذایی، خاویار بلوگا به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه غذاهای لوکس، مانند انواع سوشی، ماکارونی، سالاد و غیره استفاده می‌شود. در صنایع بهداشتی و زیبایی، خاویار بلوگا به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه محصولات مراقبت از پوست و مو، مانند کرم‌های ضد چروک، ماسک صورت و شامپو استفاده می‌شود. این محصولات با ترکیب خاویار بلوگا و سایر مواد مرطوب کننده و تغذیه‌کننده، به پوست و مو شما انرژی و جوانی بخشیده و بهبود آن‌ها را تسریع می‌کنند.

از دیگر کاربردهای خاویار بلوگا می‌توان به استفاده در صنایع دارویی، به عنوان محافظ از قلب، کبد و مغز اشاره کرد. همچنین خاویار بلوگا به عنوان یکی از پذیرایی های لوکس در مراسم‌های شادی و مجلل، مانند مراسم عروسی، مهمانی، تولد و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وجود اسیدهای چرب امگا در خاویار، مانع از افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. به علاوه، مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های التهاب مفاصل و بیماری‌های دستگاه گوارش بسیار مؤثر است. خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل مصرف آن در افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن، توصیه می‌شود. نتایج مطالعات متعدد نیز مصرف خاویار را به عنوان یک ماده غذایی با ارزش تغذیه‌ای فراوان توصیه می‌کنند.

با توجه به پارامترهایی مانند سایز دانه، رنگ، قوام و انعطاف پذیری، خاویار بلوگا به چهار دسته‌بندی تقسیم می‌شود. این چهار نام تجاری شامل بلوگا الماس، بلوگا امپریال سلکشن، بلوگا امپریال و خاویار بلوگا معمولی هستند. بلوگا الماس، یکی از انواع کم یاب و ارزشمند خاویار است که از ماهی خاویار بلوگا آلبینو به دست می‌آید. بلوگا امپریال سلکشن، بر اساس گزینش توسط کارشناسان مجرب و با تجربه، بهترین خاویار با کیفیت و قوام را انتخاب می‌کند. بلوگا امپریال و خاویار بلوگا معمولی نیز در رده‌بندی قرار می‌گیرند و هر کدام با سایز دانه و طیف رنگ متفاوتی در دسته‌بندی قرار دارند. خاویار بلوگا علاوه بر ارزش تغذیه‌ای فراوان، در انواع مختلفی در بازار موجود است و انتخاب نوع مناسب براساس معیارهای مورد نیاز می‌تواند تجربه خاصی را به کاربران ارائه کند.

جهت خرید و سفارش محصول به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و از کارشناسان رتبه 1 مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خاویار بلوگا در ایلام”