رتبه 1
رتبه 1
سنگ گرانیت در اهواز

توضیحات آگهی

قیمت خرید و فروش تولید و پخش عمده انواع سنگ گرانیت در اهواز

 درباره ی سنگ گرانیت در استان خوزستان – اهواز : یکی از گونه‌های سنگ آذرین درونی، سنگ گرانیت (بر خلاف سنگ‌های آذرین بیرونی مانند لاشه سنگ) بوده که به سنگ خارا نیز مشهور می‌باشد. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه‌های متوسط تا درشت بوده و با وجود این که کانی‌های موجود در آن متفاوت است؛ به رنگ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می‌شود.

لازم است بدانید گرانیت (Granite) جزو سنگین‌ترین سنگ‌ها به شمار می‌رود و دارای استحکام و مقاومت زیادی می‌باشد. با این وجود، این سنگ نه تنها می‌تواند در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی ایفا کند، بلکه به دلیل تنوع رنگ، به عنوان عنصری جهت زینت بخشیدن به بناهای مختلف نیز کاربرد دارد.

این نوع سنگ سمبل سختی و مقاومت بوده و به راحتی خش بر نمی‌دارد. با این وجود می‌توان از آن در مکان‌های پررفت و آمد استفاده کرد. همچنین، در برابر حرارت، مقاومت بالایی دارد.

گرانیت در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و در اثر ضربه به راحتی آسیب نمی‌بینند؛ که با تمام این موارد می‌توان گفت شرایط محیط‌های صنعتی را به خوبی تحمل می‌کند. مقاومت در برابر خوردگی از دیگر مزیت‌های سنگ‌های گرانیت است، به طوری که اگر بر روی آن مواد شیمیایی ریخته شود، دچار آسیب نمی‌شود. همچنین، مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگ‌های مرمریت و تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می‌شود.

کشور ایران نیز دارای معادن گرانیت‌های متنوعی است که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به گرانیت مروارید مشهد، گرانیت نهبندان، گربله، سنگ گرانیت به عنوان یک سنگ تزئینی بسیار محبوب استفاده می‌شود. به دلیل مقاومت و استحکام بالای آن، گرانیت به عنوان یک مصالح ساختمانی بسیار مناسب است. همچنین، زیبایی طبیعی و الگوهای رنگی منحصر به فردی که در گرانیت یافت می‌شود، آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده در تزئینات داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

به طور معمول، گرانیت در کف‌پوش‌ها، کاورهای میز، سینک‌ها، پنل‌های دیواری و تابلوهای دکوراتیو استفاده می‌شود. همچنین، می‌توان از گرانیت برای ساخت زیرسازی کابینت، مخازن آب، سنگ‌های تزئینی، آجرهای نمای ساختمان و حتی مصالح خیابانی استفاده کرد.

از نظر رنگ می توان سنگ گرانیت را به چهار دسته گرانیت های شکلاتی، گرانیت مشکی، گرانیت های قرمز و گرانیت های طوسی تقسیم کرد؛ به طوری که سنگهای گرانیت طوسی به رنگ طوسی روشن بوده و به سه دسته گرانیت نطنز، گرانیت نهبندان و گرانیت مروارید مشهد تقسیم می شود.

 

کاربرد و ویژگی های انواع سنگ گرانیت در اهواز

کاربرد : پله ها در فضای داخلی و خارجی ، سنگ فرش پیاده رو ، کف پوش فضای داخلی و خارجی فضاهای مشاع مانند راهرو ها و پلکان ، پارکینگ بسته و باز ، دیوار پوش فضای بیرونی ، محوطه سازی ، سینک روشویی ، صفحه کابینت آشپزخانه و آزمایشگاه

علاوه بر این به دلیل مقاومت بالای این سنگ به عنوان سنگ مزار یا قبر نیز بیشترین کاربرد را دارد.

 

از جمله مزیت‌های استفاده از گرانیت در تزئینات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. زیبایی طبیعی: رنگ‌ها و الگوهای طبیعی در گرانیت، زیبایی و استعداد طبیعی را به فضاها اضافه می‌کند.
2. مقاومت و استحکام: گرانیت دارای مقاومت و استحکام بسیار بالاست، بنابراین می‌تواند در برابر ضربه‌ها، خشک شدن، حرارت و خوردگی مقاومت نشان دهد.
3. سهولت در نگهداری: سطح صیقلی گرانیت به راحتی تمیز می‌شود و نیاز به نگهداری خاصی ندارد.
4. مقاومت در برابر حرارت: گرانیت مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و می‌تواند در محیط‌های با دمای بالا استفاده شود.
5. مقاومت در برابر خوردگی: گرانیت مقاومت خوبی در برابر خوردگی شیمیایی دارد و نسبت به مواد شیمیایی رایج در محیط‌های صنعتی مقاوم است.

با توجه به این مزایا، گرانیت به عنوان یک سنگ تزئینی برای استفاده در ساختمان‌ها و فضاهای داخلی و خارجی بسیار مناسب است.

جهت خرید و سفارش کالا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و از کارشناسان رتبه 1 مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ گرانیت در اهواز”